West Diesel levere tre nye Mitsubishi motorer

Fiskekutteren Maria Bork har I denne uge fået skiftet hovedmotor og to hjælpemotorer ud.

Her ser vi Michael Svane fra West Diesel der er ved at få den gamle Mitsubishi Hovedmotor ud af maskinrummet.

West Diesel levere tre nye Mitsubishi motorer

Det er blot et par uger siden at arbejdet gik i gang, og nu er hans nye Mitsubishi

motorer godt placeret i fartøjet. Hovedmotoren er skiftet ud med en spritny Mitsubishi S6A-3. De to hjælpemotorer er skiftet ud med West Diesels egne generatoranlæg: WDM70. Disse generatoranlæg er også bygget på Mitsubishi og med en generator fra STAMFORD. Denne nye udskiftning giver Maria Bork en masse driftstimer og pålidelighed til deres fremadrettet fiskeri.

- Hovedmotoren, vi havde før, var også en Mitsubishi, men den er ved at være udtjent, Motoren var fra 2010 med over 50.000 driftstimer. Så fik vi et godt tilbud på en ny. Den er lidt anderledes end den gamle, men det lover godt, siger Mikael Bork.

Maria Bork er et garnfartøj, og derfor er det heller ikke nødvendigt med jordens største motor. Skippers øjne har mere været rettet mod masser af driftstimer, god service, pålidelighed i mange år, og at den er et godt match med fiskefartøjets dimensioner. Motorerne passer på Maria Borks fundamenter og sammen med det eksisterende gear og udstødningsrør.

Motorerne er købt hos West Diesel og arbejdet er udført i Esbjerg, bl.a. i samarbejde med Esbjerg Shipyard.

Når du læser denne artikel, så har Michael Bork og hans besætning på 4-5 fiskere forhåbentlig tændt for de nye motorer og er på vej på fiskeri.

Vi har kunden i fokus

På billedet ser vi den gamle hovedmotor blive hejst ud med kran af West Diesel. Det kræver dygtige og erfarende medarbejdere at udfører opgaver som disse. West Diesel holder hovedet koldt og finder de nødvendige løsninger der skal til for udføre opgaven. Vi har mere end 25 års erfaring og er en af de førende danske leverandører inden for skibsfart, fiskeri, offshore og industri. Dermed er West Diesel eksperter i opgaver som netop denne. Vi sætter altid baren højt og stræber efter sikkerhed og effektivitet som der også blev vist på denne dag.

Vi står klar til at hjælpe dig

Vi står til din rådighed når det gælder udskiftning af motor og meget mere. Vi hos West Diesel har altid kunden i første prioritet og finder frem til den løsning der passer bedst til kundens behov. West Diesel står altid klar til at hjælpe med udskiftning af motor og vi er med hele processen igennem. Mangler du udskiftning af din gamle motor, kan vi også hjælpe til med at få den ud af maskinrummet som vi gjorde hos kutteren, Maria bork.

Om Mitsubishi motoren

S6A3-MPTAW-motoren er designet og bygget i Japan, modtaget de nyeste IMO2- og CCNR2-certificeringer og leverer høj ydeevne og pålidelighed.

Fra design af forbrændingskammeret til brændstofindsprøjtning, turboladeren og det avancerede kølesystem. Alt er perfekt afbalanceret for at give yderst pålidelig drift og optimalt brændstofforbrug på tværs af hele effektkurven. Dens vedligeholdelse er let, da hver cylinder har sit eget topstykke, og motoren har store inspektionsdæksler på krumtap huset. Ingen hjælpekomponenter kræver separat smøring, hvad enten det er brændstofindsprøjtningspumpe, regulator, vandpumpe eller turboladeren.

Det er en perfekt størrelse motor til fragtskibe, arbejdsbåde og fiskerbåde. Motoren yder nemlig 221 kW, som giver tilladelse til at fiske i de mest attraktive farvande for fiskere.

West Diesel Bygger til kunden

De to hjælpemotorer der er sat i fiskekutteren er to WDM70, som er special konfigureret til kundens behov. West Diesel udvikler, producerer og sælger generatorer. En generator fra West Diesel er lavet i samarbejde med dig. Angiv dine behov, så finder vi den bedst mulige løsning. Alle vores genset produceres i vores værksted i Esbjerg. West Diesel sikrer dig den bedste kvalitet til dit tilpassede genset. Vi har alle de nødvendige certificeringer og professionelle medarbejdere inden for forskellige områder. Dette opnår de bedste resultater og den højeste tilfredshed. Vi har også vores egne tilsynsførende til at udføre kvalitetskontrol og teste gensættet, før det leveres til dig.

Service hos West Diesel

Selvom disse tre nye motorer har mange driftstimer at se frem til, kommer der en tid hvor de skal serviceres og vedligeholdelse. West Diesel anbefaler altid efter anbefalinger fra motorproducenten, hvilket efter vores erfaring giver den længste levetid og resultat. De udgifter der kan komme ved ikke at overholde de anbefalet service intervaller kan have alvorlige konsekvenser for både motoren og pengepungen. Mange tager desværre chancen med dette. og det er disse situationer større problemer opstår, som kunne nemt have været undgået hvis man havde overholdt det anbefalet service interval fra West Diesel.

Rasmus Sørensen

Salgschef