↵ Tilbage til oversigt

Komplet motor med SCR-system

SCR-system og marine motor i komplet pakke, med mange fordele til en bred række forskellige skibe og skibsejere.

West Diesel er din autoriseret MAN forhandler indenfor marine. Vi har mere end 25 års erfaring og er en af de førende danske leverandører inden for skibsfart, fiskeri, offshore og industri.

SCR-system MAN marine

En motor fra MAN giver rigtig god mening i 2021 til rigtige mange skibe. Hos MAN får du nemlig en færdig pakkeløsning der inkluderer motoren med SCR-system og et EIAPP certifikat klar til installation i dit motorrum. En MAN motor kan passe i de fleste motorrum, da både motor og SCR-system er det mest kompakte på market ifht. ydelse. Derudover har man en kæmpe fordel ved valg af MAN pakkeløsningen med motor og SCR-system, da forbrug af brændstof og adBlue er væsentlig mindre end konkurrenternes. Dette kombineret med nem vedligeholdelse, stærke og højkvalitetskomponenter, resultere i lave driftsomkostninger hvilket er meget attraktivt for mange skibsejere. Disse fordele giver dig i sidste ende ro i maven, med den høje pålidelighed der kommer fra dit motorrum med MAN. Motor og SCR-system fra MAN giver dig en perfekt løsning med de nye IMO III regler, kontakt os hvis du er interesseret eller for mere information.

Marine motor med SCR-system

MAN motorer udvider sin eksisterende portefølje af fremdrivningsmotorer, der lever op til de emissionskrav; IMO Tier III med seks ekstra effektklasser i den nedre ende af området. De IMO III certificerede motorer af typen MAN D2676 er tilgængelige for øjeblikkelig bestilling; De er sekscylindrede in-line motorer med en effekt på 221 kW, 290 kW, 331 kW, 368 kW, 412 kW og 441 kW. Inkluderet de tolvcylindrede V-motorer spænder den komplette portefølje af IMO Tier III-motorer således et effektområde fra 221 kW til 1.213 kW (300 HK til 1.650 HK) og opfylder derved kravene fra arbejdsbåde til tunge, mellemstore -drift og let drift. Disse inkluderer arbejdsbåde såsom færger, besætningsoverførselsskibe, passagerbåde, pilotbåde og fiskerbåde samt søredningsbåde og patruljebåde.

SCR-System – Godkendt til IMO 3

Løsningen, der sikrer overholdelse af IMO Tier III-emissionsstandarder, er MAN Engines 'modulære efterbehandlingssystem til udstødningsgas (AGN), der opnår emissionsværdierne blot ved hjælp af en SCR-katalysator. Dette eliminerer behovet for DOC / DPF-komponentgrupper (dieseloxiderende katalysator / dieselpartikelfilter), hvilket giver yderligere besparelser på plads og penge. MAN Engines har mange års erfaring i brugen af ​​modulære efterbehandlingssystemer til udstødningsgas. Modulerne og fleksibiliteten af ​​disse motorer betyder, at de også er velegnede til bådfremdrivningssystemer, der opfylder andre emissionsstandarder, såsom US EPA Tier 4 eller EU-trin V. IMO Tier III compliance-løsningen er alt baseret på ekspertisen fra MAN Truck & Bus SE . Som en af ​​de førende europæiske producenter af erhvervskøretøjer har koncernen med succes brugt SCR-systemer i sine egne lastbiler i storvolumenproduktion siden 2006.

Topklasse teknologi – Høj effektivitet

Allerede i slutningen af ​​2019 - mere end et år inden IMO Tier III-emissionsfasen trådte i kraft - var de første V12-motorer med SCR-systemer fra MAN Engines i drift på Themsen i London og opfyldte den nye standard for udstødningsemission. Den britiske flådeoperatør Thames Clipper anmodede om, at orkanen Clipper, en højhastighedskatamaran, skulle re-motoriseres med to V12-motorer af typen MAN D2862 LE427 og derved blive den reneste båd, der drives af forbrændingsmotorer på Themsen. Test blev udført for at måle reduktionen i koncentrationen af ​​nitrogenoxider (NOx). Disse viste resultater op til 70% lavere end de tidligere motorer fra en anden producent. De absolut udsendte NOx-masseværdier var signifikant lavere, selv end dette. Udstyret med to MAN D2862 LE427-motorer, hver med en effekt på 662 kW (900 HK) ved 1.800 omdr./min., Er orkanen Clipper i stand til en tophastighed på 28 knob (52 km / t).

 

Fordele ved MAN

Det er muligvis en MAN motor du lige præcis har brug for, en MAN motor giver mening for de fleste. MAN motorer har et ekstremt lavt brændstofforbrug, hvilket er med til at give lave driftsomkostninger. MAN’s marine motorer har kæmpe stor pålidelighed bland de der har valgt MAN som motor. Det er en motor der er bygget til at kører i rigtig mange timer, og med overholdt service utroligt lang tid. Udover det er MAN’s motorer også nemme at vedligeholde og superkompakte, hvilket kan gøre du kan få de ekstra kræfter du altid har drømt om i dit maskinrum. Når du bestiller en MAN motor hos West Diesel får du alt fra en leverandør. Dette gør at du slipper for meget bøvl og ekstra omkostninger efter dit køb af en MAN motor.

EIAPP certifikat

I dag er der brug for et EIAPP certifikat på marine fartøjer der kan yde over 130 kW, Dette vil sige alle der vælger at bruge MAN’s motor inklusiv SCR-System i deres skib skal have et EIAPP certifikat. Pga. at både motor og SCR-system bliver lavet af samme leverandør, bliver både motoren og SCR-system certificeret fra fabrikken. Dette er en kæmpe fordel da du dermed kan få glæde af din spritnye MAN motor endnu hurtigere end normalt. Udover det sparer du penge, da man normalt skal købe EIAPP certificeringen efterfølgende da den valgte motor og sammensatte scr-system skal godkendes. Dette slipper du får hos MAN og kan dermed kraftigt anbefales.             

Perfekt til mange typer både

I mange områder må de danske fiskere ”kun” benytte sig af 221 kW. MAN har inkluderet denne motor effekt i deres i nye sortiment som er inklusiv. SCR-system så man dermed også overholder de nye emissionskrav. Her har andre mærker svært ved at følge med, da de ikke kan levere EIAPP certifikat fra fabrikken, da Motor og scr-system bliver sat sammen to forskellige steder fra. Dette gør også at MAN kan tilbyde en billig løsning der giver virkelig god mening for mange fiskere der befinder sig i disse områder hvor ydeevnen max må være 221 kW. MAN motorer passer perfekt til f.eks. arbejdsbåde såsom færger, besætningsoverførselsskibe, passagerbåde, pilotbåde og fiskerbåde samt søredningsbåde og patruljebåde.

SCR-system - MAN

MAN har en kæmpe fordel ifht. deres SCR-system. MAN har igennem mange år udviklet deres SCR-system på deres lastbiler og har fra nogle år siden opdaget at der kom krav fra marinesektoren om brug af SCR-system også. Derfor har MAN et stort forspring og er rigtig langt fremme med deres SCR-teknologi og effektivitet på vand. West Diesel har mere end 25 års erfaring og er en af de førende danske leverandører inden for skibsfart, fiskeri, offshore og industri. Vi har opnået dette, da vi altid sætter baren højt. Kontakt os, hvis du gerne vil hører mere om de fordele og muligheder med en motor og SCR-system fra MAN. 

Kontakt

Rasmus Sørensen

Salgschef

[email protected]
+45 76 11 41 62