↵ Tilbage til oversigt

Emission krav i 2021

De nye IMO Tier III-regler træder i kraft til januar 2021. Har du overvejet en løsning der passer til din båd?

West Diesel har allerede hjulpet mange skibsejere der vil være klar til den nærmeste fremtid med de nye emissionskrav.

Nye emissions krav fra 2021

År 2021 er et stort år for vores branche. De nye IMO Tier III-regler træder i kraft for alle skibe over 24 meter med en kombineret fremdrivningskraft på mere end 750 kW og / eller generatormotorer over 129 bkW, og som har haft deres køllægning efter 1. januar 2021. De indstiller NOx emissions-begrænsninger for alle skibe, der ønsker at sejle i kvælstofemission kontrol-områder såsom Østersøen, Nordsøen, Nordamerika, USA og Caribien (NECA'er). Hvis du planlægger en ombygning, er det vigtigt at huske, at IMO Tier IIII-certificering også gælder, når en motor udskiftes med en ny og mere kraftfuld.

West Diesel står klar til at hjælpe dig

For skibe over 500 GT har vi identificeret flere gode løsninger, der stammer fra både motorproducenter og specialister i SCR-efterbehandling. En stor fordel ved større skibe er, at de har mere ledig plads. Dette er relevant i betragtning af, at IMO TIER III (NOx) -løsningerne (SCR) er relativt voluminøse på grund af NOx-reduktionsmekanismen og behovet for at holde modtrykket (maksimal modstand) af motorens udstødning til et bestemt maksimum. West Diesel har en bred vifte af motorer der overholder de nye IMO III emissionskrav. Dermed er vi også sikrer på at kunne finde den rette motor samt løsning til dig og din båd.

Det påvirker os alle

Før var det ikke alle der behøvede at bekymre sig over disse problemer, men fra 2021 vil alt det ændre sig. SCR-efterbehandlingssystemer skal installeres på alle skibe, hvoraf mange har meget mindre maskinrum.

Hos West Diesel har vi bemærket, at mange værfter, der bygger både mellem 24 og 50 meter, ser ud til at være uvidende om den store indflydelse, som disse nye regler er ved at have på deres design og omkostnings-beregninger. De fleste synes at tro, at motorfabrikanter bliver nødt til at levere en IMO Tier III-motor og derved løse problemet for dem. Desværre er dette ikke tilfældet: overholdelse af IMO Tier III-regler vil blive bestemt på niveauet for selve skibet, ikke kun motoren i sig selv. Desuden implementerer mange motorfabrikanter allerede standardløsninger baseret på landapplikationer og ikke nødvendigvis tilpasset til havbrug.

Rådgivning og løsninger

West Diesel er klar med flere anerkendte mærker der står klar til at hjælpe dig med at møde de nye emissionskrav. West Diesel kan også hjælpe med at levere en løs SCR med IMO Tier III-certificering til mange motormærker og -typer. Vi anbefaler John Deere, Mitsubishi og MAN, disse 3 mærker garantere produkter af aller højeste kvalitet og har alle de nødvendige certifikater. Vi sørger for at din båd opfylder kravene med hensyn til variabler som plads, maksimalt tilladt modtryk, støj reduktion og egnethed til havbrug.

At vælge den rigtige motor i kombination med det mindste og mest fleksible SCR-efterbehandlingssystem vil helt sikkert placere dig i forkant med masskinrumlayoutet. Og mindre motorrum frigør plads på en båd til plads, hvilket er godt for alle.

West Diesel er klar til 2021, og vi er glade for at sikre, at du også er det. Hvis du har brug for hjælp eller vejledning af nogen art, tøv ikke med at kontakte.

Kontakt

Rasmus Sørensen

Salgschef

rs@westdiesel.dk
(+45) 76 11 41 62